26 Nov 2013

PESTA BUKU 1 MALAYSIA (PB1M) PWTC


 TEMUI NOVELIS-NOVELIS LOVE NOVEL  DI SANA.

22 Nov 2013

KELUARAN NOVEMBER 2013





ORDER NOVEL TERBITAN NOVEMBER 2013 KINI DIBUKA.

Layari laman web kami di : http://www.lovenovel.com.my/ untuk melanggan.


Tajuk : Tak Mampu Menjaga Cintamu 
Penulis : Ayumi Syafiqah
Harga : SM RM25.00 / SS RM28.00

Sinopsis :

Cinta yang hadir bukan untuk melemahkan jiwa, tetapi untuk menguatkan hati menjalani hari-hari yang mendatang. Kerana itulah, Anatasya memilih untuk menerima Naqiu dalam hidupnya biarpun cintanya pernah dipermainkan lelaki itu lima tahun yang lalu. Dia cuba memujuk hati untuk memaafkan dan memberi peluang kepada diri untuk bahagia sekali lagi.

“Abang rindukan Tasya yang dulu. Tasya yang sentiasa ceria bila jumpa abang, Tasya yang tak pernah lekang dengan senyuman, Tasya yang suka ketawa, Tasya yang pandai ambik hati abang, Tasya yang tak pernah ragu dengan abang.” – Naqiu.

Itu yang Naqiu mahu dan itu juga yang cuba ditunaikan demi menggalas tanggungjawab sebagai seorang isteri. Namun, hanya kerana satu insiden, kepercayaan yang mula dibina Anatasya musnah dalam sekelip mata. Cinta yang hadir untuk kali kedua nyata tetap tidak mampu dijaga dengan sempurna.

“Dia tak pernah berubah. Dia masih Naqiu yang dulu, yang tak pernah tahu menghargai, yang hanya tahu melukakan hati aku.” – Anatasya.

Kata maaf yang dihulur hanya dipandang sepi. Naqiu lelah sendiri. Andai melangkah pergi mampu mengubat luka di hati, untuk apa dia terus setia di sisi?

“Kenapa harus memilih jalan derita sedangkan jalan bahagia ada depan mata?”





Tajuk : Andai Cintamu Aku Miliki
Penulis : Yusnida Tajudin
Harga : SM RM24.00 / SS RM27.00

Sinopsis :

Kalau cinta katakanlah… tidak aku terus gelisah… kalau diam manaku tahu”

Orang kata, dari mata turun ke hati, dari hati lahirlah cinta. Kadang-kadang cinta tu hadir tak perlu pun ada penyebabnya kerana cinta itu hanya perlu ada dua hati dan dua jiwa yang merasainya.

“Kalau kau tanya, siapa yang bertahta di hati aku, aku sendiri tak punya jawabnya. Kalau kau tanya, kenapa aku pilih dia.. aku sendiri pun tak punya jawapan untuk soalan itu. Aku cuma tahu, setiap kali aku disapanya, hati ini rasa terlalu dekat padanya, setiap kali wajahnya melingkari pandanganku, jiwa ini rasa sudah dimilikinya.” ~ Acam.

“Mungkin di mata mereka kau hanya gadis biasa, tapi di mata aku kau sangat istimewa. Hanya aku yang tahu di mana letaknya keistimewaanmu sehingga mampu membuatkan hatiku berdegup kencang tiap kali mengingatimu” ~ Dzil

“Aku mahu rasa kasih itu lahir sendiri tanpa perlu memaksa dirimu. Aku mahu hatimu sepenuhnya dan kerana ini aku tidak mahu terus memaksamu menerimaku. Biarpun aku bukan pilihanmu, aku akan tetap terus mencintaimu kerna kadangkali cinta tak bermakna memiliki …” Qaid.

Sukar untuk menebak siapa yang akan bertahta di hati Acam, gadis kasar dan ala-ala tomboy yang sering lepas laku. Mulutnya berbisa apabila bersuara tapi di hati ada taman bunga yang terentang luas. Kehadiran Dzil, jejaka yang sering mengganggu hidupnya membawa hura hara di hati Acam. Semakin dia menjauh, semakin Dzil mendekat dengan bermacam-macam kerenah. 

Dalam hati berperang dengan perasaan, hadir pula Qaid, Shah dan Faizal yang cuba merebut hati Acam. Akan terbukakah hati gadis itu untuk mereka atau haruskah dia melangkah pergi meninggalkan kesemuanya.

1 Nov 2013

KELUARAN OCTOBER 2013


Penerbitan Lovenovel : Terbitan Oktober 2013

Order dibuka sekarang. Layari laman web kami di :http://www.lovenovel.com.my/ untuk melanggan novel terbaru LN sekarang.


Tajuk : Lafaz Cinta Di Jari Manis
Penulis : April Snow
Penerbit : Lovenovel Enterprise
Harga : SM RM22.00 / SS RM25.00

Sinopsis :

“ I tak akan terima perempuan curang jadi isteri I. I takkan terima perempuan yang dah dipeluk lelaki lain! I tahu you suka dia dari dulu, Qis. And due to that, you don’t deserve me, Qis.”- Khalish Ariq

Hanya kerana salah faham, ego dan cemburu seorang lelaki bernama Khalish Ariq, Annur Qistina terpaksa menanggung akibatnya. Dia dimalukan di hadapan seluruh keluarganya tatkala Khalish tidak muncul pada malam pernikahan mereka. Kerana percayakan cerita Khalish, Qistina dihalau oleh ayah kandungnya sendiri.

Manchester menjadi tanah air Qistina selama tempoh pelarian. Walaupun pergi dengan tiket tuntutan tugas, yang nyata dia ke sana membawa sekeping hati yang hancur dicincang sang tunang tercinta. Lebih lima tahun di perantauan menimba pengalaman, langkah Qistina kembali menjejak tanah air. Walaupun pulang dengan semangat yang baru, namun maruah yang terhumban ke lumpur tidak mungkin boleh dijernihkan biar bermandikan tujuh lautan. Hatinya sangat-sangat terluka!

Di pihak Khalish, biar kesalnya mencecah ke puncak gunung, namun semua itu belum mampu meraih keampunan Qistina. Kini Qistina bukan lagi si Barbie doll yang dahulunya lembut bicara, sang Barbie doll pujaan hatinya itu kini umpama singa yang terluka!

“I manusia Khal. I ada hati, ada jiwa. Jangan you mimpi I akan lupakan apa yang terjadi dulu. I yang harung semuanya. Sendiri, terbuang, di mana you selama ini? Di mana, Khal?" – Annur Qistina

Cabaran kian getir buat Khalish apabila terpaksa bersaing dengan Fazwan Anuar sang CFO yang muncul dengan misi yang sama untuk menawan hati sang Barbie doll jelita. Khalish sedar pesaingnya bukan calang-calang orang, jadi dia perlu melakukan sesuatu jika mahu Qistina menjadi miliknya. Biar dihambur keras, langkahnya tidak akan goyah, dia rela! Lamaran dihulur kerana dia tahu di hati Qistina masih ada cinta untuknya disitu.

Qistina pula bingung, keliru. Mana satu yang harus dipilih? Kepada Joe, teman akrab yang paling memahami dihambur segalanya. Namun tanpa Qistina sedar, dalam diam temannya itu menyimpan rasa dan hasrat yang serupa. Rasa yang tidak pernah terzahir, hasrat yang tidak pernah terluah.

Lalu siapakah yang akan memiliki diri dan hati Annur Qistina? Dan lafaz cinta siapakah yang akan terpilih untuk dipatri ke jari manisnya?

“Can we start all over again? You, me, being together again under one roof?” – Annur Qistina


Tajuk : Puzzle Cinta Aisara
Penulis : Lily Qiara
Penerbit : Lovenovel Enterprise
Harga : SM RM24.00 / SS RM27.00

Sinopsis :

Puteri Fiona Aisara telah berikrar setia untuk hidup bersama Alif Fazli sehingga ke akhir hayatnya. Namun keteguhan cinta mereka teruji dengan sikap Puan Sri Marina yang tidak ingin bermenantukan lelaki yang tidak setaraf dengan keluarganya. Bagi Aisara, berdepan dengan seorang ibu yang bersikap tegas dan mendesak, hidupnya kian berantakan. Lebih-lebih lagi apabila dia dipaksa menikahi lelaki yang telah dipilih oleh ibunya.

Tertekan dengan desakan, Aisara kembali ke Australia dan meninggalkan Alif dengan keyakinan cinta mereka akan kekal bersatu. Dan ketika ikatan dikukuhkan dengan perkahwinan secara sembunyi, dugaan yang datang kian hebat. Kepada Alif, Aisara diisytiharkan telah mati!

Bagi Alif Fazli, bukan mudah menggendong kedukaan yang terbeban di bahu kesan dari kehilangan seorang isteri. Kerana terluka dan kecewa, dia membawa diri ke United Kingdom demi mencari ketenangan. Beberapa tahun berlalu, Alif kembali ke Malaysia untuk menyertai pameran fotografi anjuran Tiara Holdings. Dan di situ seluruh perasaannya tersentak tatkala bertemu si isteri yang selama ini difikirkan telah mati.

“Kenapa isytiharkan kematian sendiri, sedangkan Puteri masih hidup?” – Alif Fazli.

Kemunculan wanita berpurdah bernama Aisyah semakin menyelerakkan puzzle dalam kehidupannya. Gerak-geri dan sikap penuh misteri Aisyah semakin mengelirukan, kadangkala mirip seperti sikap isterinya, Aisara. Benar, semuanya penuh dengan teka-teki!

“Semuanya salah Puteri. Puteri yang derhaka pada abang, Puteri yang khianati janji-janji kita. Puteri yang cipta derita ini!” – Puteri Fiona Aisara.

Dugaan demi dugaan yang mendatang kekal menguji hati kedua-duanya. Mampukah setiap kepingan rasa cinta, rasa sayang, melengkapkan keseluruhan puzzle kehidupan mereka? Dan cinta tanpa restu, akankah ia kekal untuk selama-lamanya?

25 Sep 2013

Terbaru


Order online untuk combo September 2013 telahpun dibuka. Layari laman web kami di http://www.lovenovel.com.my/ untuk melanggan sekarang. 

TAJUK : SI PENCURI HATI
PENULIS : DAYANA DARWISY
TERBITAN : LOVE NOVEL
HARGA : SM RM24.00 / SS RM27.00

SINOPSIS

Cinta... kenapa perlu ada rasa cinta jika itu bukan suratan untuk kita?

Rindu... kenapa perlu ada rindu jika hadirnya hanya membawa duka?

Sayang... kenapa perlu ada rasa sayang jika kasih yang diberi dibalas dengan tuba?

Sayang Damia – Gadis cantik manis yang melalui kehidupan yang sukar setelah kematian bapanya. Hidup bersama seorang ibu yang gemar mengatur hidup dan jodohnya membuatkan Damia memberontak keras. Dia membawa diri ke rumah bapa saudaranya di Mersing demi mencari sebuah ketenangan.

Namun ketenangan yang dicari akhirnya bertukar menjadi mimpi ngeri. Pertemuan yang tidak sampai empat puluh lapan jam dengan Tengku Darwisy Firhad telah merantai mereka dengan ikatan suami isteri. Damia terpaksa menerima lelaki itu sebagai seorang suami dengan perasaan yang kosong, tidak ada walau sekelumit rasa cinta.

Benarlah kata orang, hati manusia begitu mudah berubah. Dari perasaan benci yang melangit, ia berganti pula dengan perasaan sayang yang mendalam. Hati Damia telah dicuri oleh lelaki yang baru dikenalinya itu. Cinta ini benar-benar nyata pada perasaannya.

Namun perpisahan yang kononnya hanya untuk sementara telah mengubah jalan takdir hidup mereka berdua. Cinta di hati Damia berkecai musnah sehingga dia tekad kembali ke United Kingdom tanpa pengetahuan suaminya. Dia mahu lari sejauh mungkin dari lelaki bernama Darwisy.

Entah di mana hikmahnya, kepulangan Damia dua tahun kemudian telah menemukan dirinya dengan Darwisy sekali lagi. Lelaki itu masih bergelar seorang suami, dan dia masih membawa gelaran seorang isteri biarpun hakikat itu cuba disembunyikan.

Namun hati yang pernah terbelai indah kadangkala menuntut rasa cinta itu untuk kembali dalam hidupnya. Damia keliru di persimpangan. Perlukah dia kembali kepada lelaki yang telah menduakannya? Relakah dia hidup bermadu tatkala hati begitu jerih menanggung rasa? Dan mampukah kehebatan cinta seorang lelaki bernama Darwisy kekal sehingga ke akhirnya?


TAJUK : DI PENGHUJUNG CINTAKU ADELIA
PENULIS : WAN ROHAYU
TERBITAN : LOVE NOVEL
HARGA : SM RM25.00 / SS RM28.00

SINOPSIS

Hasrat seorang ibu yang terlalu inginkan anak perempuan akhirnya telah memeterai sebuah ikatan yang tidak terduga. Kehadiran seorang wanita bergelar isteri yang tidak pernah didamba membuatkan Nik Pasha tertekan dan benci. Dia kemudian memutuskan untuk menyambung pelajaran di luar negara demi mengelak tanggungjawab terhadap perkahwinan tanpa rela ini. Enam tahun di negara asing, Nik Pasha kembali dengan membawa tekad. Tekadnya untuk menceraikan si isteri yang tidak pernah dicintai dan dikasihi. Namun tatkala mata singgah di raut wajah itu, jiwanya mula sangsi dan berbelah bahagi. Perasaan mula tunggang langgang tidak menentu. Oh Tuhan, apa yang perlu dia lakukan? Putaran takdir sentiasa membawa pertemuan demi pertemuan antara mereka berdua. Nik Pasha bertugas sebagai seorang doktor, manakala Adelia pula bergelar seorang jururawat di hospital yang sama. Tidak mampu dielak, mereka sering bertembung muka dan berlaga pandang kerana tuntutan tugas. Pelbagai kejadian dan insiden muncul lalu menguji rasa di dua hati yang sering menafi.

“Aku tak suka kau keluar dengan lelaki. Naik motor pula tu. Ingat! Kau tu isteri orang.” – Nik Pasha

“Saya ni isteri orang ke, Dr Pasha? Isteri siapa, ya?” -Adelia

Jika benar rasa itu hanyalah benci, jika sungguh hati sendiri tidak pernah berisi, mengapa aneh benar lagu yang bergetar di jiwa? Katakan selama mana diri perlu mencari, andai bibir hanya mampu menyebut dan menyeru satu nama.

20 Sep 2013

september 2013 - DI PENGHUJUNG CINTAKU ADELIA


TAJUK : DI PENGHUJUNG CINTAKU ADELIA
PENULIS : WAN ROHAYU 
TERBITAN : LOVE NOVEL
HARGA : SM RM25.00 / SS RM28.00

SINOPSIS

Hasrat seorang ibu yang terlalu inginkan anak perempuan akhirnya telah memeterai sebuah ikatan yang tidak terduga. Kehadiran seorang wanita bergelar isteri yang tidak pernah didamba membuatkan Nik Pasha tertekan dan benci. Dia kemudian memutuskan untuk menyambung pelajaran di luar negara demi mengelak tanggungjawab terhadap perkahwinan tanpa rela ini. Enam tahun di negara asing, Nik Pasha kembali dengan membawa tekad. Tekadnya untuk menceraikan si isteri yang tidak pernah dicintai dan dikasihi. Namun tatkala mata singgah di raut wajah itu, jiwanya mula sangsi dan berbelah bahagi. Perasaan mula tunggang langgang tidak menentu. Oh Tuhan, apa yang perlu dia lakukan? Putaran takdir sentiasa membawa pertemuan demi pertemuan antara mereka berdua. Nik Pasha bertugas sebagai seorang doktor, manakala Adelia pula bergelar seorang jururawat di hospital yang sama. Tidak mampu dielak, mereka sering bertembung muka dan berlaga pandang kerana tuntutan tugas. Pelbagai kejadian dan insiden muncul lalu menguji rasa di dua hati yang sering menafi.

“Aku tak suka kau keluar dengan lelaki. Naik motor pula tu. Ingat! Kau tu isteri orang.” – Nik Pasha

“Saya ni isteri orang ke, Dr Pasha? Isteri siapa, ya?” -Adelia

Jika benar rasa itu hanyalah benci, jika sungguh hati sendiri tidak pernah berisi, mengapa aneh benar lagu yang bergetar di jiwa? Katakan selama mana diri perlu mencari, andai bibir hanya mampu menyebut dan menyeru satu nama.

14 Sep 2013

ANUGERAH BUKU PNM-RTM

http://www.pnm.gov.my/anugerahbukupnm-rtm/pencalonan.php


Jom undi novel2 dari Penerbitan LoveNovel...Yang mana satu pilihan anda...tiada paksaan yer...:)

1. Tajuk Buku : Dekat Padamu
Nama Penulis : Sarnia Yahya
ISBN No : 978-967-11741-0-4

2. Tajuk Buku : Mama Mia Shaza
Nama Penulis : Emy Roberto
ISBN No : 978-967-11741-1-1

3. Tajuk Buku : Sesaat Cukup Bagiku
Nama Penulis : Laila Hanni
ISBN No : 978-967-11882-0-0

4. Tajuk Buku : Hanya Milikmu
Nama Penulis : Siti Auni
ISBN No : 978-967-11882-1-7

5. Tajuk Buku : Perangkap Dua Hati
Nama Penulis : Farisya Natasha
ISBN No : 978-967-11882-2-4

6. Tajuk Buku : Mr.Secret Admirer
Nama Penulis : Shila Alish
ISBN No : 978-967-11882-3-1

7. Tajuk Buku : Hantu Punya Bos
Nama Penulis : Dekna Lee
ISBN No : 978-967-11882-4-8

8. Tajuk Buku : Episod Cinta Harlys
Nama Penulis : Fieyza Fadlina

ISBN No : 978-967-11882-5-5

11 Sep 2013

Temui Penulis Love Novel


JOM TEMUI PENULIS HANTU PUNYA BOSS (DEKNA LEE) & PENULIS MR SECRET ADMIRER (SHILA ALISH) DI KEDAI BUKU 1 MALAYSIA



10 Sep 2013

LOVE NOVEL


29 Aug 2013

TERBARU KELUARAN LOVENOVEL


 KELUARAN ISTIMEWA 
Lovenovel Publication OGOS 2013..

Tajuk : Hantu Punya Bos!
Penulis : Dekna Lee
Harga : RM24.00sm / RM27.00ss
Terbitan : Lovenovel
Sinopsis :
BEKERJA sebumbung dengan Arrayyan Zainuddin, memang tidak pernah terlintas di fikiran Abby. Tambahan pula setelah mendengar kutukan Diela terhadap lelaki itu. Setiap hari, ada sahaja aduan yang Abby terima daripada Diela sehinggakan hatinya ikut menyimpan rasa benci terhadap lelaki bernama Arrayyan itu.

“Kau tau tak pagi tadi, dia kutuk telinga capang aku ni? Dia minta aku buatkan dia air dalam gelas besar sebesar telinga aku ni. Hantu punya bos! Macamlah telinga dia lawa sangat! Telinga dia tu berkerepot macam keropok goreng!” ~Diela

Baru hari pertama Abby bekerja di situ, Arrayyan sudah naik gila! Setiap kali dia menjerkah, Abby ikut membalasnya dengan jerkahan, ‘hantu punya bos!’. Kadang-kadang Abby sertakan dengan bonus, iaitu penampar! Terkedu Arrayyan dibuatnya. Mujurlah Abby ada alasan! MELATAH! Kalau tidak sudah pasti tapak tangannya singgah ke muka Abby semula.

Entah sejak bila, dari meluat tengok Abby, kini dia mahu melihat Abby selalu! Kewujudan Wandi membuatkan dia tidak tentu hala. Dia terpaksa mengambil langkah agresif dengan ‘mengheret’ gadis itu ke Melaka bersamanya untuk meluahkan rasa cinta yang baru berputik itu. Dapatkah Abby menerima bos yang berperangai hantu itu?



Tajuk : Episod Cinta Harlys
Penulis : Fieyza Fadlina
Harga : RM25.00sm / RM28.00ss
Terbitan : Lovenovel
Sinopsis :
Kerana satu peristiwa hitam, Harith dan Arlyssa disatukan dalam sebuah ikatan pernikahan. Namun, ikatan itu hanya sekadar di atas kertas, Enam tahun mereka berpisah kerana ego masing-masing. Pertemuan yang diatur oleh Puan Ainidan Syed Yusri memaksa Arlyssa kembali bersama Harith dengan status ISTERI.

“Bilik ni ke bilik kita?”
“Apa dia? Bilik kita? Sejak bila pulak ada istilah ‘bilik kita’?!”
“Err.. kalau bukan bilik kita, bilik siapa?”
“Ni bilik saya! Kalau awak nak tidur, awak boleh tidur saja di mana-mana pun tapi bukan di bilik ni dan bukan di bilik-bilik yang lain sebab bilik-bilik tu semua dah ada orang punya!”

Pergaduhan sudah seperti makanan ruji buat Harith dalam hidup bersama Arlyssa. Tapi Harith tersangat sabar. Dan sekeras kerak nasi, akhirnya lembut juga jika direndam dengan air. Begitulah juga dengan hati Arlyssa. Semakin hari rasa sayang dan cinta semakin berkembang mekar di dalam hati. Tambah manis apabila cinta yang dihulur berbalas kembali. Terasa dunia milik mereka.

Perhubungan yang semakin menemui titik kebahagian tiba-tiba dilanda badai. Perkahwinan yang menjadi rahsia dalam keluarga Harith akhirnya terbongkar. Penolakkan dari Puan Hasnah memberi tamparan besar kepada Harith. Dia berbelah bahagi. Di kanan isteri, di kiri pula ibu kandung.

Masalah yang sedia ada semakin bertimpa dengan kewujudan Najwan dan Humaira yang mempunyai misi untuk menghancurkan rumah tangga pasangan ini. Siapa Najwan? Siapa pula Humaira? Dan adakah bahagia akan selamanya bersama mereka?
 

26 Aug 2013

Terbitan Ogos 2013

Tajuk : Hantu Punya Bos!
Penulis : Dekna Lee 
Terbitan : Lovenovel 
Harga : SM RM24.00 / SS RM27.00

Sinopsis :

BEKERJA sebumbung dengan Arrayyan Zainuddin, memang tidak pernah terlintas di fikiran Abby. Tambahan pula setelah mendengar kutukan Diela terhadap lelaki itu. Setiap hari, ada sahaja aduan yang Abby terima daripada Diela sehinggakan hatinya ikut menyimpan rasa benci terhadap lelaki bernama Arrayyan itu. 

“Kau tau tak pagi tadi, dia kutuk telinga capang aku ni? Dia minta aku buatkan dia air dalam gelas besar sebesar telinga aku ni. Hantu punya bos! Macamlah telinga dia lawa sangat! Telinga dia tu berkerepot macam keropok goreng!” ~Diela

Baru hari pertama Abby bekerja di situ, Arrayyan sudah naik gila! Setiap kali dia menjerkah, Abby ikut membalasnya dengan jerkahan, ‘hantu punya bos!’. Kadang-kadang Abby sertakan dengan bonus, iaitu penampar! Terkedu Arrayyan dibuatnya. Mujurlah Abby ada alasan! MELATAH! Kalau tidak sudah pasti tapak tangannya singgah ke muka Abby semula.

Entah sejak bila, dari meluat tengok Abby, kini dia mahu melihat Abby selalu! Kewujudan Wandi membuatkan dia tidak tentu hala. Dia terpaksa mengambil langkah agresif dengan ‘mengheret’ gadis itu ke Melaka bersamanya untuk meluahkan rasa cinta yang baru berputik itu. Dapatkah Abby menerima bos yang berperangai hantu itu?



Tajuk : Episod Cinta Harlys
Penulis : Fieyza Fadlina 
Terbitan : Lovenovel 
Harga : SM RM25.00 / SS RM28.00

Sinopsis :

Kerana satu peristiwa hitam, Harith dan Arlyssa disatukan dalam sebuah ikatan pernikahan. Namun, ikatan itu hanya sekadar di atas kertas, Enam tahun mereka berpisah kerana ego masing-masing. Pertemuan yang diatur oleh Puan Ainidan Syed Yusri memaksa Arlyssa kembali bersama Harith dengan status ISTERI. 

“Bilik ni ke bilik kita?”
“Apa dia? Bilik kita? Sejak bila pulak ada istilah ‘bilik kita’?!”
“Err.. kalau bukan bilik kita, bilik siapa?”
“Ni bilik saya! Kalau awak nak tidur, awak boleh tidur saja di mana-mana pun tapi bukan di bilik ni dan bukan di bilik-bilik yang lain sebab bilik-bilik tu semua dah ada orang punya!”

Pergaduhan sudah seperti makanan ruji buat Harith dalam hidup bersama Arlyssa. Tapi Harith tersangat sabar. Dan sekeras kerak nasi, akhirnya lembut juga jika direndam dengan air. Begitulah juga dengan hati Arlyssa. Semakin hari rasa sayang dan cinta semakin berkembang mekar di dalam hati. Tambah manis apabila cinta yang dihulur berbalas kembali. Terasa dunia milik mereka.

Perhubungan yang semakin menemui titik kebahagian tiba-tiba dilanda badai. Perkahwinan yang menjadi rahsia dalam keluarga Harith akhirnya terbongkar. Penolakkan dari Puan Hasnah memberi tamparan besar kepada Harith. Dia berbelah bahagi. Di kanan isteri, di kiri pula ibu kandung.

Masalah yang sedia ada semakin bertimpa dengan kewujudan Najwan dan Humaira yang mempunyai misi untuk menghancurkan rumah tangga pasangan ini. Siapa Najwan? Siapa pula Humaira? Dan adakah bahagia akan selamanya bersama mereka?

23 Jul 2013

MR SECRET ADMIRER= SHILA ALISH



SINOPSIS:-

Kisah bermula apabila Zureen ditawarkan bekerja sebagai jururawat peribadi kepada seorang lelaki kacukan Arab-Pakistan, Syed Redza yang baru tersedar dari koma akibat kemalangan jalan raya. Pekerjaan yang disangka mudah, rupa-rupanya serba mencabar apabila dia sering saja menjadi mangsa kemarahan dan sikap baran lelaki kepala batu itu.Di pihak Syed Redza, hatinya memegang kukuh sebuah dendam.
Kerana terlalu bencikan bekas tunangnya, dia turut melempiaskan rasa yang serupa kepada Zureen. Baginya perempuan semuanya sama, semua tidak boleh dipercayai. Sungguh hatinya benci!

“Aku dah jumpa ramai perempuan macam kau ni. Depan bukan main baik lagi, tapi di belakang macam racun!” – Syed Redza.

Kebencian Syed Redza yang tidak masuk akal itu membuatkan Zureen semakin tersepit. Dia mahu melarikan diri sejauh mungkin, namun kakinya dirantai dengan janji bersama Datin Raja Fatimah. Dan kehadiran abang angkatnya, Dr.Haziq semakin menambahkan beban apabila pangkat ‘adik’ itu rupa-rupanya sekadar di bibir. Di hati lelaki itu tersirat makna yang lainnya, makna yang jelas berbeza.

Namun apabila cinta dan rindu yang terpendam utuh mulai terancam, ego seorang Mr. Secret Admirer di campak jauh ke tepi.Dari rasa benci yang membuak tinggi
membuak tinggi, hati Syed Redza disapa rasa cemburu apabila perhatian Zureen teralih kepada Dr. Haziq. Jiwanya mula kacau bilau tidak keruan.

Perubahan dua ratus peratus Syed Redza membuatkan Zureen kematian kata. Daripada sikap yang suka mendengus dan membentak, lelaki itu seolah-olah cuba mencuri hatinya. Akur dengan rasa yang serupa, Zureen akhirnya memberi ruang dan peluang untuk membina bahagia bersama.

Namun, sebegitu mudahkah cinta mereka bersatu? Dan mampukah Mr. Secret Admirer memegang cintanya sehingga ke akhir waktu?

“Hanya Allah yang tahu apa niat aku. Hanya Allah yang tahu betapa aku menderita kerana terpaksa berperang antara hati dan akal aku sendiri.” - Zureen

11 Jul 2013

Love Novel Publication

NOVEL2 KELUARAN LOVE NOVEL


9 Jul 2013

DARI PENERBITAN LOVE NOVEL PUBLICATION













KELUARAN LOVE NOVEL PUBLICATION











DAPATKAN SEGERA NOVEL2 KELUARAN LOVE NOVEL PUBLICATION DI WEBSITE:~ http://www.lovenovel.com.my/
@
DI KEDAI2 BUKU BERHAMPIRAN ANDA


26 Mar 2013

Pelangi Cinta Buat Suami (PCBS)- Acik Lana



Pelangi Cinta Buat Suami (PCBS) -Acik Lana 5*****

Novel Acik Lana yg ke 5 berjaya di khatamkan.
Tersangat best.
Acik Lana ni antara my fav novelis sbb karya die best2 belaka.
 kalau ade novel bru dr acik je..cnfrm akan beli.

Sinopsis:-

Kata orang cinta itu mampu hadir dari pelbagai rupa, segi dan cara. Kadangkala datangnya langsung tidak mampu diramal oleh jiwa, begitu saja.

Imanina : Kerana sebuah diari, perasaan cinta di hati wujud serta merta. Dia terpesona, kagum dan terpukau dengan kata-kata indah itu kerana menyedari betapa beruntungnya menjadi wanita yang dikasihi seorang suami dengan sepenuh hati.

Tengku Qalif : Cintanya kepada Liyana umpama langit yang tidak bersempadan, umpama udara yang
memenuhi bumi, dan sebuah kehilangan membuatkan separuh nyawanya mati. Kerana cintanya satu, mustahil untuk dia memberi rasa serupa kepada yang kedua.

Menyedari keadaan Tengku Qalif yang bagaikan 'mayat bernyawa' Imanina tekad mahu membahagiakan lelaki bergelar duda itu. Namun Tengku Qalif berterusan menolak dan menepis setiap bantuan darinya.

Dan ketika Imanina melamar Tengku Qalif dengan sebuah perkahwinan, perasaan benci di hati kian memuncak. Semakin jauh mengelak, semakin dekat Imanina menghampiri. Dan kerana sebuah cabaran, akhirnya Tengku Qalif terpaksa bersetuju untuk menikahi Imanina.

Perkahwinan yang awalnya dialas dengan kebencian perlahan-lahan berubah menjadi perkahwinan kedua yang terlalu bermakna untuknya. Ketika bahagia merantai hubungan mereka, ada malang datang bertandang. Perpisahan tidak terduga meletakkan Imanina di tempat Tengku Qalif seperti suatu masa dahulu. Sama tidak berbeza.

Namun kemunculan seorang lelaki di pertengahan jalan sengsara membuatkan hati Imanina terbelah dua. Perlukah dia kekal setia dengan sumpah janjinya kepada orang yang telah tiada? Dan ketika tangan bersedia untuk menyambut huluran cinta yang lain, ada sesuatu merentap
semula tangannya.

Dugaan masih mendatang dan mungkinkah selepas ribut, taufan dan hujan, pelangi itu masih kekal setia di langit?

“Percayalah kasih… kesetiaan ini, Kesetiaan yang tak kau duga.”



22 Mar 2013

Semerah Red Velvet

Semerah Red Velvet- Hezzy Azra (5*****)
 Semalam baru baca novel ni.bg aku karya kak Hezzy Azra ni ,
 kne ngn jiwe aku,ini adalah novel terbaru dr beliau.
komen dr aku tgg novel SRV ni..tersngatlah best..

Sinopsis
Di waktu Raina ingin lari daripada Emir Hadhri, kek cawan Red Velvetnya telah menemukan mereka kembali. Raina jadi kalut. Hati Emir semakin terpaut. Mereka bagai langit dan bumi. Namun rasa cinta itu lebih mengatasi sehingga Raina tidak teragak-agak untuk menjadi isteri kepada lelaki yang baharu sahaja dikenalinya.

Oh… rupanya tidak mudah menyesuaikan diri. Banyak perbezaan wujud di celah-celah kehidupan mereka. Setiap kali Emir berulit dengan buku, Raina mati kutu. Raina kepingin untuk berkumpul dengan adik-beradiknya, Emir pula mahukan ruang privasinya. Emir terlalu obses dengan pengajiannya, Raina dambakan kemesraan mereka. Tersilap kata, cemburu pula melanda.

Rasa tidak puas hati semakin membukit. Kisah lama kembali diungkit. Hati masing-masing mula rasa sakit. Hidup sebumbung, tetapi tetap rasa kosong. Benarkah perpisahan merupakan yang terbaik buat mereka?

25 Feb 2013

Drama Cinta Kau dan Aku Episod 1-13


JANGAN LUPAKAN AKU - IZA SAFIYA

 Jangan Lupakan Aku 4.5*

Semalam baru je beli n tamatkan citer ni.
Bagi mie best gak la..n yang pasti citer ni bukan kahwin pakse tau.
kahwin kerana CINTA.
tapi ade gak perkataan yang buat mie rase kelakar.
Hampir semua bab dimulakan dengan ayat FANTASTIK.
Ade gak tanya kawan2 & diorang bagitau yang penulis sengaja tulis perkataan tu
untuk buat pembaca ingat novel die ni..
Memang la ayat tu sesuai digunakan.Tapi bagi mie..kalau kerap sgt penggunaannya
macam kelakar la plak.
& kalau kat tengah bab takpe gak.
Tp penulis gunakan di setiap awal bab.
Pepeun citer ni best bagi mie.


SINOPSIS:

Zara rela apabila Izack meluahkan cinta terhad
apnya. Kesungguhan Izack serta restu keluarga membuatkan Zara pasrah menerima lafaz akad seorang lelaki. “Aku suami dan kau isteri... bersetialah kita pada janji sehingga mati!”

Namun, kebahagiaan mereka bagai terhenti apabila Izack kemalangan. Dia mengalami kecelaruan ingatan. Izack yakin dia masih bujang dan sedang bercinta dengan Nyiela, kekasihnya yang hidup bebas. Tetapi, hatinya jadi sakit pada hakikat yang dia seorang suami pada wanita yang suka berbaju kurung dan bertudung litup. 
Menerima hakikat Izack tidak mengingatinya, Zara jadi sengsara. Nama Nyiela sering disebut oleh suaminya dalam sedar atau mimpi. Akhirnya, Zara relakan Izack mencari Nyiela demi satu hakikat. “Abang... Cinta kita adalah benar! Perkahwinan kita adalah benar! Zara sangat cintakan abang. Abang pun memang cintakan Zara!”
Masihkah ada sisa kasih di hati si suami? Masih belum cukupkah air mata Zara agar ingatan Izack kembali pulih? Hanya takdir yang merungkai segalanya.

22 Feb 2013

Habibie Dan Ainun Full Movie





15 Feb 2013

My En Puteh

dulu & sekarang.

peneman dikala boring.

gaya tido budak nakal
                                             

14 Feb 2013

Perempuan Yang Paling Aku Cinta (PYPAC) - Acik Lana


5*****
PEREMPUAN YANG PALING AKU CINTA

Ni lg 1 novel yg paling aku suke bace..
karya Acik Lana comot ...eh COMEY ..(sori acik syg)
sebelum dapat novel ni..ramai yang dok hentam acik ni...ade yg kate novel ni dlm kategori novel 18sx..
so, lepas dapat ari sabtu tu..tros start bace.
seperti dah kujangka..novel Acik Lana memang TERBAIK, xpernah lg la jd boring bila bace novel acik selama ni & xde plk adegan yg boleh dilabelkan sebagai 18sx ni..
so pada org yg ade PHD kat Acik Lana..stop la dr sebarkan benda xbetul mcm tu lg.
if u all xleh bace novel acik..stop membeli ( leh jimat duit korang kan)  dr tros sebarkan fitnah & kata2 yang xelok untuk dia. - Peace-



yeay...dapat sign  n cop bibir dr Acik Lana..
tq Acik & kak Alida Jusoh .



Asam Pedas Untuk Dia (APUD)

5*****
Novel yg tersgt best n tersgtemosi bila membacanya.
Dah lama dok teragak nk beli novel ni.bila smpai kedai buku je.mesti akn jd adegan
...angkat...
..letak...
...angkat...
...letak
at last..angkat n bayar jugak.
Dah abes bce je..mule la dok terpk..lau dr aritu aku amik novel ni kan bagus...
Tahniah buat akak Penulis NUREEN MIRZA..